Sunday, May 15, 2011

Sesungguhnya dia tercipta untukku -Wan Norulkhamisa & Rofdan

Assalamualaikum kengkawan semua..
Lama tak share kisah cinta kawan2 kita dgn abg kapal masing2..ada beberapa org yg pernah PM saya dan share kisah masing2 tapi saya tak sempat lagi nak buat entry.Sorry yer..insyaallah saya akan post satu2 nanti.kali ni kita share kisah Pn.Lisa dan Suami tersayang En.Rofdan.

Jodoh dan pertemuan adalah ketentuan dari Allah S.W.T. Kekadang jodoh kita adalah sesesorg yg tidak pernah kita jumpa selama ni tapi dalam kes lisa, si Dia adalah sesesorg yg telah lama lisa kenali.Nak tahu siapa..kita baca apa yg sudi lisa kongsikan bersama ye.



Sebenarnye saye Lisa n abg rofdan saye ni sepupu, tapi kiteorang takla rapat sangat sbb saya dibesarkan di Terengganu dan die dibesarkan di Endau, Mersing. Tambah plk dulu family saya kalau balik endau nk tgk nenek dan atok paling2, 5 thn sekali baru balik sane dan kdg2 bile balik kampung, die tak selalu ade, kalu ade terjumpe pun, tak berborak sgt..sbb takut tgk muke die yg alang2 cam nakal gitu..hehe sory ye bang..

Dipendekkan cerita mase tahun 2000/2001, mak saya dr Terengganu balik ke endau ade kenduri kawin, mase tu saye masih belajar di uitm shah alam..saya call mak saya dr KL, mak saya kate abg Dan ade balik (baru balik belayar). Dlm hati dh lame sgt saya tak jumpe abg Dan, camne la die tu ek..rasenye dalam 7 thn tak jumpe..jadi saya terus contact my cousin dr Endau, minta no tepon Abg Dan ni..


Bermulelah kisah saya nak kacau2 dia..tapi die kenal plk suare saya..mase tu die panggil saya Kaklong Nurul ..padahal dah 7 thn tak dgr suare saye, macamane boleh kenal ek?

Dan bermulalah kisah rindu2an…rase mcm nak dengar suare die je selalu..hihi..maklumla saya takde kawan lelaki yg special..mase tu sedar diri ini, rupe tak cantik..hihi

Pada tahun yg sama, saya ngn abg Dan berjanji balik beraya dr Kuala Lumpur ke Terengganu. kebetulan raye thn 2001 family die balik beraye Ke Terengganu, kami berjumpela kat Putra Station, KL. Dalam hati, takutla sgt2 nak jumpe abg Dan ni, for the first time setelah 7 thn tak jumpe..tapi saya dgn kawan2, atleast kurang sikitla takut dan berdebar itu..kire terkezut jgkla dapat jumpe dgn die, kiteorang mase tu berbuka puasa same2, mkn burger McD je, tepi longkang, sbb tempat dh penuh..huhu, mkn burger rase mcm terketar2 je, nape ntah…


Kire dipendekkan cerita lagi..arwah mak ayah abg Dan meninggal dunia sbb accident mase syawal yg same masih berbaki..bayangkan kegembiraan Abg Dan mase tu dh bertukar mnjadi kesedihan..sejak kejadian itu kami menjadi semakin rapat dan tanpa pengetahuan saudara pun. Bermulalah kisah percintaan yg saye sendiri tak pasti ini mmg betul2 rase cinta ke atau mmg saya sendiri je yg angau. Masa praktikal di Hospital Kuala Terengganu selama setahun, saya terima surat pertama dr abg Dan ni,saya nak ckp surat cinta jgk..hihi, yang bertarikh 30 July 2003 dr USA, 30 Julai. Tu arikh lahir die tau..dan selama berpraktikal tu , saya asyik bercinta dgn surat dia la..kami saling mengutus surat, meluahkan perasaan rindu dan angau sekali..

Sehinggalah saya abis belajar, dan akhirnya dapat masuk keje di UIA, Kuantan, pada bulan 6, 2004. Sebulan sebelum report duty, abg Dan telah hantar rombongan meminang pada bulan 5, 2004. Walaupun masih ramai sanak saudara dan adik beradik abg Dan yg tak berapa setuju, kami meneruskan juga hubungan ini. Memadaila restu dari mak ayah
saya dan juga arwah nenek abg Dan.

Kami selamat diijabkabulkan pada 22 April 2005, walaupun masa tu ada lagi yang terkejut dengan perkahwinan kami. Syukur Alhamdulillah ke hadrat Ilahi kerana dikurniakan seorang suami yang sangat penyayang, bertanggungjawab, pandai berjenaka, suke melayan karenah isteri yg ntah ape2 ni…moga hubungan kami berkekalan hingga ke Syurga. Amin .


  

Inilah kisah Lisa.Tahun ni Lisa berharap moga dikurniakan rezeki baby lagi.Sesama kita doakan yer.:)

7 comments:

  1. Alhamdulillah. semoga akad yang dilafaz, sentiasa dilimpahi rahmat Allah. akk doakan armand n adila cepat2 dapat adik2...

    ReplyDelete
  2. ptt la muka nak sama sepupu rupanya..Anyway, nita doakan lisa bahagis sampai akhir hayat. Dan cepat2 dikurniakan cahaya mata ok :)

    ReplyDelete
  3. hihi, kelakau nye cerite sape la ni ek..kpd akak rita, liza, n nita..thanks mendoakan kebahagiaan utk sayer...mmuah u all..

    ReplyDelete
  4. comellll.... semoga berkekalan ke akhir hayat ye dik... insyaallah...

    ReplyDelete
  5. trime kasih kak ina..same2la kite mndoakan yg terbaik sesame kite ye kak...

    ReplyDelete
  6. bob menaip...

    uihh? gila ganaz warna baju pengantin tuh Abg Dan. Geli plak tekak bila aku plak yang panggil abang Dan. Semoga berkekalan hendaknyer Kak Long Nurul..heheh

    ReplyDelete
  7. ape2 pun trime kasih pd yg mendoakn kebahagian kami..

    ReplyDelete