Friday, January 14, 2011

Penginapan No 1

Ada 4 hotel semuanya yg saya pilih berdasarkan review yg baik dari kengkawan dan internet. Setiap satu hotel/resort mempunyai keunikan yg tersendiri.Pilihla berdasarkan citarasa dan budget masing2.Hotel yg mendapat undian majoriti akan dipilih sebagai tempat berlangsungnya gathering kita. Semua hotel mempunyai kemudahan swimming pool.

1. Residence desa Laggoon Resort
The resort offers 13 units of one-bedroom, 20 units of two-bedroom and 7 units of three-bedroom villas.
Harga setiap satu

  • one bedroom superior with 1 queen bed: RM290

  • two bedroom superior - 1 queen bed+1 single bed= RM350
  • three bedroom superior-1 queen bed + 2 single bed = RM 435

  • one bedroom deluxe - 1 king bed = RM430
  • two bedroom deluxe - 1 king bed+1 queen bed = RM535

  • Extra bed: RM46
Food:
Tiap bilik yg kita amik akan dapat voucher RM35/room untuk brekfast.
yg selebihnya yg tak cover dengan voucher ni kena bayar RM20/pax including kids
untuk BBQ Buffet : RM60/pax for adult and RM30/pax for kids

untuk games(sukaneka)  RM250 for 5 games

COST
Jadi roughly untuk makan saja(brekfast n BBQ) dalam RM60/pax-adult and kids RM40/pax.
Kos penginapan depend bilik mana yg anda pilih.
contohnya saya nak share bilik dengan kak zurin and eqa.
saya ada wafiy,kak zurin ada ariff & eqa sorg. kami choose bilik 3 bedroom superior.
kos kami untuk bilik:RM435/3=RM145
tambah dengan makan per pax: Rm60

Bagi saya..saya tak nak bayar makan wafiy sebab dia kecik lagi jadi kos saya dan eqa RM205
bagi kak Zurin kalau bayar makan ariff = RM205+RM40=RM245
bagi yg tak kisah nak share n tido atas extra bed or bawak toto sendiri..jadi makin kuranglaa kos tuk satu bilik.

for more details click here
http://www.resdesa.com/resdesa/

No comments:

Post a Comment